Tuesday, October 7, 2008

Mak!

1st thing aku buat masa balik ke kg adalah membuka peti sejuk... belek..belek.. takda apa-apa.. cisss!!

Ada air kosong je.. teguk..teguk.. satu ulasan dalam minda muncul..

Air kosong luar = Tak sedap
Air kosong kat rumah = Sedap gile

Pesal weii... Sumua jenis makanan yang aku sentuh kat rumah dari yang kering, kurang lemak, berminyak atau apa-apa jua sangat sedap.. walhal cara pembuatan sama je dengan diluar..

Pelik..

Kata-kata 'Bekas air tangan mak memang yang terbaik' memang sangat tepat sekali.

Petang tu juga aku beranikan diri ingin bertanya satu soalan cepugangsa..

"Mak.. sebelum mak masak air mak celup tangan berapa lame ek??"

Tapi melihatkan mak aku tengah pegang pisau daging aku cancel kan..

Aku tetap tak berani..

Agak2 kamu berapa saat yang aku ada untuk mengelak pisau daging tu dari hasilkan parut kekal di dada aku???

Selamat Hari Raya Mak.. Selamat Hari Raya Semua~

5 comments:

sultan said...

apebende parut. dah pisau daging. trus tembus kebelakang je. xde kesian punye...

manusia terlantar said...

Sultan : Wa punya tulang besi ma.. Calar luar je.. Dalam ok je.

Ami said...

Ko nak rasa air tangan aku tak Gob? Tangan kiri la dulu untuk pengenalan.

Eireen Camelia said...

gob? sapa gob? ohh nama ko yeeeee...!

manusia terlantar said...

Eireen Camelia : Lembap?