Friday, June 3, 2011

Tuhan.. Maha segalanya

Aku menyelongkar kembali wall facebook aku dari tahun sudah. Aku seorang yang sangat positif dahulu. Atau aku berprilaku begitu kerana ingin positif.. hehe.. Banyak kata2 hikmah.


"Suatu pengembaraan dianggap gagal kalau kita tidak mendapat apa yang kita cari. tetapi itu tanggapan yang salah. tidak ada pengembaraan yang sia-sia. cuma kau tidak faham, bahawa sesuatu yang kaujumpa dalam perjalananmu, ada kalanya lebih baik daripada apa yang kaucari" (Panrita)



Surah Al-Baqarah Ayat 216: ; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.


Sesungguhnya aku kadang2 lupa ya Allah..
Aku sering bertanya, bila ketetapan hati ini telah diperolehi, kenapa ia sering kali diambil balik dari aku? Kerana aku jarang ada ketetapan hati. Dan bila aku mula ingin berlari mengejarnya, terus sahaja ia ditarik. Terus aku terduduk. Susah ingin bangun. Menangis tanpa ada batas lagi.

Walhal aku terlupa, pada masa itu, ingatan aku padaNya sangat tinggi, doa tidak pernah lepas dari lidah ini, tulang empat kerat ini tidak lekang dari ibadah kepadaMu. Tapi aku kembali lupa selepas itu.

Awak...

Saya takkan jadi begitu lagi...
Saya akan tetap berlari selepas ini...
Sakit ini, luka ini.. Akan menguatkan...


Kerana tugas ini mungkin sudah selesai... Mungkin...


Through the trees
I wIll find you;
I wIll heal the ruins left inside you
cuz I'm stIll here breathing now...
I'm still here breathing now...
I'm still here breathIng now...
untIl I'm set free.
Go quiet through the trees


Tiada ketetapan dalam sesuatu. Segalanya mungkin terjadi.
Ia tidak mungkin akan berakhir...

No comments: