Sunday, June 5, 2011

Air mata untuk Allah

Manusia sering merungut pada apa yang tidak diperolehinya. Merungut dan menunding jari pada semua benda sehingga sanggup menyalahkan Maha pencipta.Emosi mengawal akal, manusia diperdayakan makluk penjanji penyesatkan manusia selepas adam dijadikan.

Saat yang 'kacang' baginya... Heh

Sakitnya jika memperoleh apa sahaja yang kamu kehendaki, tapi sering terlepas dengan apa yang kamu perlukan. Perit.

Mengalir air mata, terduduk tanpa ada daya. Jatuh setiap titisan kaca ke atas telapak tangan, berderu-deru tanpa ditahan. Namun, apabila kamu melihat telapak tangan dibasahi air mata itu, mampukah kamu melihat bertapa besarnya nikmat yang telah diberikan?

Setiap hembusan nafas, setiap warna yang dilihat, setiap denyutan otot penggerak.

Jika tuhan mengambil udara yang disedut iini. kamu adalah mayat!

Lihat sekeliling kamu wahai manusia. Cahaya matahari pada wajahmu, hembusan halus udara nyaman, kaki yang berpasak pada bumi ini. Jangan lupa akan nikmat sekeliling kamu. Tidak tercapai akalmu bilangan nikmat itu sendiri.


Bangun!! jangan terus terduduk. Biarkan air mata yang mengalir digantikan air mata kesyukuran, air mata ketakutan kepadaNya. Dia yang selalu ada padamu.

Sesungguhnya hidup kekal nanti hanya selepas kamu meninggalkan segala yang kamu ada sekarang. Jangan sombong pada kehidupan yang hanya untuk 50, 60 tahun ini.


Syukur.
Alahamdulillah padaMu...

No comments: