Sunday, July 10, 2011

Zina hati

Aku mampu jadikan dakwat dr 7 lautan, menulis kamu puisi...
Aku mampu jadikan kamu permaisuri kisah khayalan yang hebat dan penuh kasihnya...
Aku mampu memberi kamu rasa bahagia tiada tandingan mana2 wanita di dunia ini...

Tapi, jika itu yang membawa kita ke neraka, aku tidak mahu lakukan itu.

Takkan ada siapa tahu sakit menahan aku dr melakukannya,
Takkan ada satu orang tahu perit aku menahan mengucap kata sayang padamu itu,
Takkan ada satu orang tahu bertapa pedih melihat kamu terkapai-kapai...

Tapi aku tidak mahu kamu menjadi permaisuri aku di dunia sahaja.

Aku mahu lebih..
Aku mahu kamu bersama aku di syurga.

Aku tidak mahu zina hati perbuatan aku akan merosakkan itu.

Kerana aku realistik, aku pembimbing. Aku tidak hanya mahu ia pada dunia tidak kekal ini sahaja...

No comments: