Sunday, November 7, 2010

Dunia

Aku baru balik dari melihat kemusnahan akibat bencana,
Banjir,
Nampak tidak menakukan seperti gempa bumi,
atau gunung berapi,
Tetapi.
Ia memberi kesan yang amat pada mereka yang mengalaminya,
Tiada tempat tinggal, keadaan air bersih yang kurang,
Satu dari benda paling utama dalam hidup.
Hidup yang sedia miskin dijatuhkan kedana,


Aku meneliti hidup aku,

Masih terlalu baik jika nak dibanding dengan mereka,
Dugaan untukku terlalu kecil nak dibandingkan,



Perjalanan yang memenatkan..
Tapi agak bermakna bagiku,
Sambil memikirkan hidup aku sekarang,

Berikan aku cinta padaMu ya Allah,
Jangan ko datangkan aku cinta pada insan, dunia, harta,
Sebelum datang cinta padaMu,
Matikan aku dalam rasa nikmat cintaMu,
Jadikan aku hambaMu yang soleh,
Anak yang soleh,

Bergema doa itu dariku setiap solatku,
Makbulkan ia ya Allah..

Amin..

No comments: