Monday, October 11, 2010

Hati

Aku hanya menunggu,
Kerana aku tahu segala yang baik hanya dariNya,
Tidak lepas lafaz memujiNya dari lidahku,
Hati ini ku ajar sentiasa ingat padaNya,

Aku sudah sedia dengan sebarang kemungkinan,
Sungguh aku sayang padamu,
Tapi aku takut aku sayang hanya pada dunia,
Sehingga aku melupakan cinta yang agung,

Jangan di risau hati ini,
Aku kuat,
Aku hanya mahu mereka yang pernah berada di sisi aku bahagia,
Sesuatu yang tidak mampu aku berikan.

Serahkan segalanya padaNya,
Kerana Allah tahu apa yang kita tidak ketahui,
Allah maha perancang,
Allah maha besar.

Surah Al-Baqarah Ayat 216: ; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.

No comments: