Wednesday, October 13, 2010

Andai kata

Andai kata bukan nama aku yang disebut,
Bukan kamu permaisuri aku di syurga,

Ingatlah,

Jaga diri kamu baik-baik,
Ingat asal usul kejadian ini,
Ingatlah hala tuju diri ini,
Satu kehidupan akhirat yang kekal,
Fikirkan lebih dari dunia ini,
Dan berikan yang terbaik dalam hidup kamu,
Jadilah yang terbaik pada pasanganmu,

Jadilah seorang isteri yang solehah,
kerana itu adalah permata terbaik seorang lelaki,
Nikmat yang paling mulia pada jiwa lelaki,
Selalulah berdoa pada allah,

Dan Tuhan kamu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat (berdoa kepada-Ku) akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina (surah Ghafir: 60).

Never stop seeking the guidance from Allah.
Doa itu ibadah,

Itu asal usul kejadian kita,
Segala yang ditetapkan olehNya adalah yang terbaik pada kita,
Jadikan al-quran dan sunnah peganganmu,
Takkan kamu lari dari tujuan itu.

"i wish"
Ya, kata-kata itu selalu berlegar-legar dalam hati ini untuk kamu,
Namun sering kali ia ditentang,
Allah tidak membuka hati ini dengan sepenuhnya,
Mungkin ada sebabnya,
Kerana Allah mengetahui dan kita tidak mengetahui.

Dan andai kata nama aku yang disebut,
Aku mahu kamu menjadi isteri yang solehah,
Permaisuri bersamaku didalam syurga.
Tiada yang lebih nikmat selain itu.

Amin.

Sesungguhnya Allah maha besar...

2 comments:

red berries said...

penulisan saudara sangat menarik..suka membacanya

manusia terlantar said...

Terma kasih :)