Thursday, August 6, 2009

Aku siri II

Aku bagaikan segitiga mustahil Oscar Reutersvärd.
Sangat susah ditafsirkan.

Aku yang bersalah.
Aku tak sepatutnya.
Mungkin tangan ini sudah banyak dosanya.
Mungkin hati ini sudah tiada pelanginya.

Tangan ini sudah tidak mampu mencapai cahaya.
Nampaknya tiada lagi kebaikan dalam sistem jiwa.
Tak mampu aku merasai naluri hati yang telah dicatat sejak masa azoikum.
Satu rasa suam, rasa yang menghangatkan dingin jiwa.

Berlayar tanpa arah,
Tanpa melihat kelipan bintang trapezium yang sering menjadi kemudi pelayar silam.
Walhal ia sering menjelma di horizon langit.
Sesat?

Tuhan..
Jangan biarkan tangan ini leka dari menadah simpati darimu.
Jangan biar dahi ini lekang dari tanah ibadatmu.

Tiada yang mustahil untuk sesuatu.
Pasti ada jawapannya.
Walau aku tahu jawapannya.
Jauh disatu ruang minda...


...




1 comment:

Ami said...

Best²..membaca memang buatkan orang jadi berbeza dari orang lain.