Wednesday, May 27, 2009

Aku

"Aku tidak akan kusut lagi jika aku seorang yang kuat dan hebat. Untuk aku hidup dengan keseorangan. Aku pasti akan menjadi lelaki yang paling hebat didunia ini"

Dulu.. Aku pegang pada ayat ini..

Tapi itu dulu..
Aku tak kuat dan hebat..
Aku masih tidak boleh hidup dengan keseorangan..
Dan aku tidak akan menjadi lelaki paling hebat didunia ini..

Aku hanya duduk apabila dikenakan rejaman dunia..
Aku lemah.. Kosong ..
Bagai daun nan kering mengikut rasa angin..

Sekarang aku perlu bangun..
Aku mahu melihat orang-orang disekeliling aku ketika aku jatuh..
Adakah mereka yang menghulurkan tangan..
Atau mereka yang bertepuk tangan melihatku..

Aku tak perlu menjadi lelaki paling hebat didunia..
Aku hanya perlu kuat, dan berlari tanpa keseorangan..
Itu sudah cukup..

Aku sujud kepada-Nya..
Meminta dikuatkan aku..
Dan aku tahu, doa aku pasti akan diterimanya..

No comments: