Wednesday, March 17, 2010

My thing

Aku jarang berkongsi perasaan aku dengan manusia lain,
Sangat jarang,
Aku lebih suka berkongsi dengan alam,
Alam yang akan tetap memegang kisah aku,
Tanpa perlu aku risau dengan sikap amanahnya.

Jarang aku meluahkan apa yang dirasai,
Lebih-lebih lagi bila ia berkaitan dengan rasa sayang,
Dan aku takkan ungkapkan kata-kata itu jika aku tidak bermaksud akannya.


Kamu...




Aku rindu...


Tapi aku gembira kamu sudah ketemu jalan yang terang,
Terbanglah..


Tahun ini hati aku tidak berminat untuk menerima sesiapa pun,
Mungkin berkenalan dengan ramai orang,
Tapi hati aku telah aku pagarkan untuk tiada sesiapa melangkah masuk,
Akan aku kejar dulu apa yang sepatutnya aku buat,
Yang telah terlepas...
Banyak yang telah terlepas...

Terima kasih pada manusia-manusia yang membangkitkan aku,
Membangkitkan jiwa asal aku yang telah lama tidur.

No comments: